Thursday, October 20, 2011

Berkongsi Ilmu


Salam sejahtera kepada semua pembaca...

Sudah masuk dua bulan saya tidak mengemaskini blog saya. Tapi saya akan cuba sedaya upaya untuk pastikan blog ini tidak ditelan arus begitu sahaja...insyaallah. Baiklah..sekarang sudah masuk bulan Oktober 2011..kalau tak salah saya, blog ini secara rasmi sudah 2 tahun ditubuhkan. Memang rasanya macam sekejap sahaja...pejam celik, rupanya dah 2 tahun.

Dikesempatan ini, saya ucapkan terima kasih daun keladi kepada mereka yang datang singgah dan membaca blog ini. Secara kasar, apa yang saya tulis di dalam blog ini adalah dari pandangan saya sendiri. Ia bukanlah hasil tulisan orang profesional ataupun pakar. Jadi, saya hanya tulis berdasarkan apa saya dengar, baca, lihat dan rasa .....

Saya mendapat beberapa email dari rakan-rakan bukan melayu yang ingin mengetahui mengenai berkhatan. Terima kasih. Mungkin ini juga cara terbaik untuk saya memaklumkan kepada rakan-rakan 1 Malaysia yang lain mengenai kelebihan berkhatan. Insyaallah, saya akan cuba tuliskan beberapa artikel ringkas mengenai adat berkhatan, kelebihan dan pandangan saya mengenai berkhatan di dalam bahasa inggeris pula.

Jadi, blog yang saya tuliskan ini bertujuan untuk pendidikan dan rujukan. Mungkin ada yang kurang selesa, tulisan saya sedikit sensitif...tapi saya rasa ramai pembaca di sana sudah maklum..ia hanyalah bertujuan untuk memberikan pendidikan dan informasi kepada umum.

Insyaallah...bulan November dan Disember sudah mula tiba. Jika ada para pembaca yang ingin berkongsi mengenai majlis berkhatan disini...amatlah dialu-alukan.

jariemas84

No comments:

Post a Comment